Directeur 24-32 uur per week bij een opdrachtgever in Amsterdam
Van Hek en Lelieveld HR voor de kinderopvang is onderdeel van Alan & Luca. Samen met meerdere HR collega's verzorgen wij HR services voor een diversiteit aan opdrachtgevers. Vanaf 2008 is met succes een specialisme ontwikkeld in de Kinderopvangsector. Inmiddels hebben wij meer dan 120 kinderopvangorganisaties in Nederland mogen begeleiden met een diversiteit aan HR vraagstukken.
Voor een van onze opdrachtgevers (regio Amsterdam) zijn wij momenteel de werving gestart voor een:
Directeur
24-32 uur per week
Een veelzijdige functie van operationeel tot aan strategie,
voor een betrokken, kwaliteitsgerichte en hands-on Directeur
Over de opdrachtgever:
Het betreft een kleinschalige organisatie (stichting) met een maatschappelijk hart. Vanuit vier locaties bieden zij warme en huiselijke opvang voor kinderen van 10 weken tot 4 jaar. Het is een diverse organisatie met oog voor de behoeften en unieke bijdrage van ieder individu, groot en klein. Op de kinderdagverblijven (deels VVE) worden de kinderen door professionele pedagogisch medewerkers gestimuleerd en begeleid in hun ontdekkingstocht. Kinderen voelen zich welkom en kunnen zichzelf zijn. Kernwoorden die deze organisatie typeren zijn; maatschappelijk, kleinschalig, huiselijk, professioneel, stabiel, horizontaal werkend. Past dit in jouw visie op kinderopvang?
Over de functie:
In deze veelzijdige functie is geen dag hetzelfde. Als Directeur volg je de externe en interne ontwikkelingen, de kwaliteitsregels en de wetsontwikkelingen en deze zet je om in strategische en tactische beleidsvoorstellen voor de organisatie, dit vanuit een sterke visie op kinderopvang en ontwikkeling.
Je voert het beleid uit samen met het team door het maken en uitvoeren van concrete werkplannen en door het richting geven aan en besturen van de organisatie. In deze rol faciliteer, coach en begeleidt je de ondersteunende collega’s zodanig dat zij het beste uit zichzelf en hun locaties kunnen halen. Je zorgt ervoor dat de kwaliteit van de opvang is geborgd op de locaties. Je werkt samen met Assistent leidinggevenden, met de gemeente en met andere samenwerkingspartners, op strategisch, tactisch en operationeel niveau. Je speelt in op kansen die zich voordoen. Je bent zichtbaar op de werkvloer aanwezig en ondersteunt waar nodig. Je werkt samen met de PVT en de Oudercommissie.
Als Directeur ben je een verbinder, je coacht, krijgt anderen in beweging, zorgt voor een positief imago in de omgeving en stimuleert samenwerking op ieder niveau in de organisatie en daarbuiten. Alles met het doel persoonlijke en kwalitatief hoogwaardige opvang aan te kunnen bieden aan alle kinderen. Als Directeur onderhoud je een klimaat waarin de assistent leidinggevende en medewerkers zich veilig en betrokken voelen, autonomie en eigenaarschap tonen, verbinden, open communiceren en verder kunnen ontwikkelen. Als Directeur rapporteer je aan het Bestuur (op afstand) en geef je direct leiding aan alle medewerkers op kantoor en op de locaties (ongeveer 30-35).
Het aanbod:
Je vindt een veelzijdige en eindverantwoordelijke positie in een maatschappelijke, warme, persoonlijke en kleinschalige organisatie. Het team is stabiel, betrokken en loyaal. In deze functie krijg je de kans om bij te dragen aan de ontwikkeling van de organisatie in aansluiting op een sector die steeds in beweging is. De (secundaire) arbeidsvoorwaarden zijn conform de CAO Kinderopvang. Inschaling is o.b.v. de Adviesregeling BDKO (Arbeidsvoorwaarden voor de primaire beloning van Raden van Bestuur/directies voor kinderopvang).
Wie zoeken wij voor deze rol?
Voor deze veelzijdige functie zoeken wij een bewezen succesvolle manager met ervaring in het sociale domein (kinderopvang), die zich thuis voelt in een kleinschalige en persoonlijke organisatie. Iemand met een helicopterview, die goed overzicht houdt op alle werkprocessen, goed kan verbinden en kan schakelen tussen alle vraagstukken die zich voordoen, zowel op de locaties, als op kantoor. Iemand die de strategie van de organisatie kan verbinden aan de uitvoering ervan en aandacht heeft voor zowel de grote lijn als de details.
Wat heb je daar voor nodig?
- HBO+/academisch werk- en denkniveau.
- Kennis van de (actuele) wet- en regelgeving in de kinderopvangbranche en pedagogische kennis.
- Ervaring als Manager of Directeur in de kinderopvangbranche (MT lid).
- Persoonlijk leiderschap; Vanuit een visie op leiderschap meenemen van mensen in veranderingen.
- Bedrijfskundige vaardigheden; Voor het opstellen en werken met begrotingen en stuurcijfers.
- Externe oriëntatie en een visie op de kinderopvang; Voor het volgen van de ontwikkelen in de branche en het afstemmen van de organisatiestrategie op deze ontwikkelingen.
- Maatschappelijk ondernemend en probleemoplossend; Denken in kansen en mogelijkheden.
- Sterke communicatieve vaardigheden, zowel verbaal als schriftelijk; Voor onder andere het opstellen van beleidsstukken en werkprotocollen.
- Sterke sociale vaardigheden; Benaderbaar, verbindend, laverend en met overtuigingskracht.
Interesse?
Stuur jouw motivatie met CV zo spoedig mogelijk in via de sollicitatiebutton.
Na 6 september 2023 zullen wij de kandidaten verder berichten over deze functie en over de te volgen procedure. Een ontwikkelassessment is in ieder geval onderdeel van de procedure. Op deze vacature kunnen zowel interne als externe kandidaten reageren. Bij gelijke geschiktheid krijgt een interne kandidaat voorrang.
Vragen?
Stuur dan een Whatsapp bericht aan 06-51482864, Sabine belt jou dan terug op een passend moment met alle aandacht.